Wikipedia

Результати пошуку

Довгополик О.І.


Вчитель фізичної культури                         

               


телефон  0983711078   



Потрібно, щоб до фізичних  вправ  прилучилася кожна людина. Без цього немислимі ніякі розмови про здоровий спосіб життя. 



                                                                                                       Микола Амосов
 








ІГРИ ТА РОЗВАГИ ДЛЯ ДІТЕЙ.


ЛІНІЇ ЗІ СТРІЧКИ. Зробіть 5-10 окремих ліній стрічки, кожна приблизно на відстані 30 см одна від одної, на підлозі чи килимі. Позначте першим рядок «Старт», а потім дайте дітям прості інструкції:

Довгий стрибок: подивіться, скільки ліній вони можуть перестрибнути. Нехай намагаються кожного разу побити власний рекорд. Експериментуйте з положенням рук – розмахуючись, тримаючи за спиною тощо.

Стрибок з розбігу: тепер нехай діти розганяються та стрибають. Чи зможуть з розбігу побити попередній рекорд?

Довгий стрибок назад: підвищуйте рівень складності. Тепер – стрибки задом наперед, тобто назад.

Коник: Як далеко вони можуть стрибати на одній нозі?

Дотягнутися до n-ї стрічки: наскільки далеко зможе дотягнутись їхня нога з лінії старту до якоїсь стрічки.



Кольорові кидки. Як і в попередній грі, розмістіть на підлозі кольорові шматочки будівельного паперу або килимки. І почніть кидати іграшки, шкарпетки тощо у нові цілі. Створіть власну оціночну систему, коли отримаєте 1 або 5 балів. Наприклад, завдання – кидати, стоячи на одній нозі, або вцілити всіма знаряддями лише у зелені килимки тощо




  3 Клас

 
                             







Про користь зарядки можна, напевно, і не говорити. Ранкова зарядка і заряджає енергією на цілий день, і зміцнює тіло та м’язи, що сприяє правильному розвитку, і оздоровлює організм, адже зарядка значно зміцнює імунітет. Як дорослого, так і дитини.

Крім того, ранкова гімнастика виробляє в організмі «гормони щастя», що приносять задоволення та відчуття піднесення протягом цілого дня.

Якщо вирішили розпочати робити зранку зарядку – робіть, не пропускаючи. 

Крім того, щоб відчувати приємну насолоду від ранкової зарядки і  з радістю, слід пам’ятати про кілька правил. Дотримуйтесь їх. В здоровому тілі – здоровий дух.

11 правил ранкової зарядки для дітей

1. В теплу пору року краще надати перевагу зарядці на свіжому повітрі. Така зарядка принесе більше користі і допоможе швидше прокинутись. Якщо ж погода, чи умови не надто сприяють зарядці на вулиці, потурбуйтесь про те, щоб приміщення, в якому  займатиметеся було  добре провітрене та наповнене свіжим повітрям.

2. Зарядку слід проводити на голодний шлунок перед сніданком. Але перед вправами краще прополоскати рот, можна випити склянку води.

3. Тривалість зарядки та складність вправ залежить від віку дитини та її стану здоров’я. Але в середньому зарядка не має перевищувати 10-15 хвилин.

4. Збільшуйте складність рухів поступово.

5. Не забувайте про музику для зарядки. Під веселу енергійну музику зарядку робити веселіше та цікавіше.

6. Ранкову зарядку починають з швидкої, енергійної ходьби тривалістю не більше однієї хвилини. Потім роблять, чергуючи, вправи для рук, плечового пояса і спини. Далі переходять до вправ на зміцнення м'язів тулуба і формування правильної постави. Вправи для ніг покращують кровообіг і рухливість у суглобах. Не забувайте про правильну поставу та осанку. За цим треба слідкувати, щоб дитина виконувала всі вправи правильно.

7. Закінчувати зарядку варто стрибками, бігом на місці або з пересуванням. Завершальні вправи тривають не більше однієї хвилини. Потім переходять до спокійної ходьби та вправи для заспокоєння дихання (тривалістю - 1-1,5 хвилини).

8. Займайтесь фізкультурою разом з дитиною. Це корисно буде вам, а ще ви зможете контролювати правильність виконання вправ.

9. Стежте за диханням. Вдих слід робити через ніс глибоко, а видих - через рот повільно.

10. Зарядку закінчіть водними процедурами: обливанням, душем або ж обтираннями.

11. Кожні 2 тижні змінюйте вправи.

Ходьба, різновиди: «змійкою» на носках, п’ятках, на зовнішній, внутрішній стороні стопи з різними положеннями рук.  Біг у повільному темпі, «змійкою», «протиходом» по діагоналі.  Вправи на встановлення дихання. 

 Комплекс вправ ранкової гімнастики(з 28.01-09.01)
I. Підготовча частина
Ходьба зі зміною темпу. Біг у середньому темпі,ходьба. 

II. Комплекс загальнорозвивальних вправ                             

 1. Піднімання рук через сторони вгору до голови(повторити 6р.)       
 В.п.- основна стійка. 1-2-підняти руки через сторони  вгору до голови (вдих). 3-4- опустити руки вниз(видих).
2. Нахил тулуба в сторони (повторити 6р.)
 В.п.-основна стійка.1- нахили тулуба ліворуч (видих). 2- повернутися у в.п.(вдих). 3-4-те саме праворуч.
3. Згинання рук до грудей(повторити 6р.)
В.п.- основна стійка,руки на поясі. 1-2- підняти руки вперед на рівеньгрудей,зігнути їх у ліктях(вдих).3- повернутися у в.п. (видих).
4. Стрибки на місці.
В.п.- зімкнута стійка,руки зігнуті в ліктях. 1-4-стрибки на місці на обох ногах,як зайчики. Діти стрибають підряд, після  короткої паузи - ще 4 рази.

III.Заключна частина

 Ходьба на носках,як кішка,звичайна ходьба у повільному темпі.

Навчати застрибуванням на підвищену опору.
   Перешкоди заввишки до 40см(2-3 гімнастичних  мати). Спочатку навчання необхідно, щоб діти відштовхувалися і лівою і правою ногою. Не зупинятися перед відштовхуванням, не розтягувати останній крок. Стрибок виконують з в.п. стоячи на лівій нозі, права-на носку, руки - вниз. Зробивши  енергійний замах і далі з одночасним різким махом стегном правої ноги вгору - вперед, вистрибнути на перешкоду правою ногою,а потім приставити до неї ліву, набути положення упору присівши.

4 КЛАС



Виконувати комплекс вправ ранкової гімнастики:


-Ходьба зi зміною темпу.
-Ходьба на носках приставним кроком (лівим i правим боком).
-Біг у середньому темпі, ходьба.
-Комплекс вправ ранкової гімнастики:
    а) піднімання рук через сторони вгору. В. п. - о. с. 1 - руки в сторони; 2-руки вгору, піднятись на носках (вдих); 3 —руки вперед, опуститись на всю стопу; 4— руки вниз (видих).
б) нахили тулуба вперед. В. п. - о. с. 1 - руки в сторони, долонями вниз (вдих); 2-3 - виконати два пружинисті нахили тулуба вперед, намагаючись торкнутись руками підлоги (видих).
в) обертання зігнутих у ліктях рук. В. п. - о. с., пальці до плечей. 1-4 - обертання зігнутих рук уперед; 5-8 — обертання зігнутих рук назад.
г) піднімання по черзі ніг. В. п. - лежачи на спині, руки на поясі вздовж тулуба. 1 – підняти ліву ногу вперед; 2 - опустити пряму ногу вниз; 3-4 - те саме з правої ноги.
  д) відведення по черзі ніг назад. В. п. —упор руками, стоячи на колінах. 1—2 - випрямити праву ногу, під­няти и вгору (назад); 3-4 – повернутись у в. п; 5-8 - те саме.
е) стрибки. В. п. - о. с., руки на поясі. 1 - стрибки поставити ноги нарізно;     2 - повернутися у в. п.   
Ходьба з поступовим уповільненням темпу.




5 клас Модуль "Баскетбол"

1.Ранкова гімнастика кожного дня.
2.Виконати комплекс вправ загальної-фізичної підготовки (2-3 серії):
а) стрибки зі скакалкою - 20-30р.;
б)згинання та розгинання рук в упорі лежачи (хл.-від відлоги; д-від дивана)- 8-15р.;
в) піднімання тулуба всід з в.п. лежачи на спині, ноги закріплені - 10-20р. г)присідання на двох ногах – 20-30 р.
2.Виконати вправу "скелелаз".
3.Техніка виконання штрафного кидка.
4.Техніка виконання ведення м'яча.
5. Повторити елементи техніки гри баскетбол.
6.Прискорення та ривки з м'ячем.
7. Читати правила техніки безпеки під час уроків з баскетболу.
8. Читати історію виникнення баскетболу на Україні. 



1.       1.Спеціальні вправи баскетболіста та техніка ведення мяча

   Вправи для розвитку техніки в баскетболі

   Вправи для розвитку швидкості в баскетболі 

2.Стійки та переміщення в баскетболі

    Ловля та передача м’яча;

    Ведення м’яча – вправи для баскетболу;

    Подвійний крок;

    Добивання м’яча;

    Вправа для розвитку швидкості – супер човник;

    Вправа для тренування – зигзаг;

    Вправа – човник з передачею м’яча.

 

 Вправи для розвитку техніки в баскетболі:

Стійки і переміщення

Ловля і передача м’яча

Ведення м’яча

Подвійний крок

Добивання м’яча

Вправи для розвитку швидкості в баскетболі:

- Супер човник;

- Зигзаг;

- Човник з передачею м’яча;

- Квадрат;

Стійки та переміщення в баскетболі:

- Стрибки зі скакалкою в русі.

- «Човниковий» біг спиною вперед.

- «Дріб» на місці, по сигналу – прискорення.

- Естафета «Тунель» (гравці стоять в колоні по одному. Гравцям по черзі необхідно пролізти під ногами всієї команди).

- Естафета «Лижники» (стоячи на двох аркушах паперу, гравець пересувається вперед. Варіант: можна пересуватися, переставляючи листи).

- Естафета «6-9-12» ( «човниковий» біг: непарні гравці в команді розставляють кубики на відстані 6, 9 і 12 м, парні збирають їх).

- Естафета «Обличчям до обличчя» (пересуватися, стоячи обличчям до партнера на його ногах). 

- Естафета «Каракатиця» (пересування в упорі на руках ззаду, м’яч на животі)

- Естафета «Кенгуру» (стрибки на двох ногах до умовної лінії, утримуючи м’яч ногами, кидок в кільце, назад стрибки в такому ж положенні).

 - Рухлива гра «Дзеркало» (пересуватися в парах, один з яких ведучий, різними способами, розташовуючись обличчям один до одного, і повторюючи всі дії ведучого).

 - Рухлива гра «Парна чехарда» (пересування в парах, перестрибуючи через спину нахиленого партнера).

- Рухлива гра «День і ніч» (по сигналу «День!» Гравці виконують баскетбольні руху, за сигналом «Ніч!» завмирають. Хто поворухнувся, той вибуває з гри).


Ловля та передача м’яча 


1.Підкинути м’яч вгору, зробити хлопок перед грудьми (за спиною, перед грудьми і за спиною, віджатися, присісти, повернутися на 360 °) і зловити м’яч.
2.Тримати м’яч над головою, відпустити його за спину, повернутися і зловити.
3.Стійка ноги нарізно, м’яч за спиною; з відскоком від підлоги перевести м’яч під ногами вперед.
4.Передача двох м’ячів на місці і в русі в парах.
5.Передача м’яча в положенні лежачи на спині одного з партнерів.
6.Передача м’яча на малій відстані між партнерами в максимальному темпі.
7.Передача м’яча у зустрічних колонах.
8.Біг по колу за годинниковою стрілкою, передаючи м’яч сусідові; за сигналом змінити напрямок руху.
9.Передача м’яча в русі в трійках зі зміною місць ( «вісімка»).
10.Передача м’яча в трійках з заслоном 3 х 3, 4 х 4.
11.Естафета «Підніми предмет» (підкинути м’яч вгору і зібрати з підлоги якомога більше предметів).
12.Естафета «Передав – сідай» (капітан розташовується навпроти своєї колони і передає м’яч гравцям, які повинні зловити м’яч, повернути його капітану і присісти).
13.Рухлива гра «Гонка м’ячів по колу» (гравці розташовуються по колу, попередньо розрахувавшись на «перший-другий», м’ячі у капітанів «перших» і «других»; за сигналом м’ячі передають гравцям свого номера, поки вони не потраплять капітану).
14.Рухлива гра «М’яч у центрі» (гравці утворюють коло і передають м’яч один одному,      двоє ведучих намагаються перехопити м’яч).
15.Рухлива гра «10 передач» (гравців об’єднують в дві команди, кожна з яких намагається зробити 10 передач поспіль між своїми гравцями, друга команда намагається перехопити м’яч і почати передавати його між гравцями своєї команди).
16.Рухлива гра «Штандер» (ведучий підкидає м’яч вгору, називає будь-яке з імен гравців (в цей час гравці розбігаються), кричить: «Стоп!». Той, чиє ім’я назвали, має зловити м’яч і, не сходячи з місця, спробувати потрапити м’ячем в ближнього гравця).
Джерело: https://dovidka.biz.ua/spetsialni-vpravy-basketbolista-ta-tekhnika-vedennia-miacha


Ведення м’яча – вправи для баскетболу


1.З обведенням фішок, обручів.
2.На місці з присіданням.
3.Однією рукою в упорі лежачи.
4.Стрибаючи на одній нозі вперед.
5.На стіні однієї рукою і по черзі двома руками.
6.У парах назустріч один одному від бічних ліній майданчика, в центрі помінятися м’ячами.
7.Під час «човникового» бігу.
8.У напрямку, вказаному вчителем жестом, зупинка за сигналом.
9.З проголошенням числа, яке вчитель показує пальцями.
10.Групами по 3-4 гравці в межах 3-секундної зони, кожен з яких намагається вибити м’яч в іншого гравця.
11.По гімнастичній лавці.
12.Сидячи на гімнастичній лавці, з просуванням вперед.
13.З перекладом ззаду, зупинка, продовжити ведення.
14.Естафетний біг.
15.Естафета «Змія» (ведення м’яча «змійкою» між кеглями в парах, тримаючись вільними руками).
16.Естафета «Поїзд» (перший гравець обводить м’яч навколо стійки, повертається назад, до нього приєднується другий, далі вони продовжують ведення удвох, потім втрьох і т. д.).
17.А найбільш рухливі вправи для баскетболу це всім відомі "Салки", з веденням м’яча (ведучий з м’ячем, намагається рукою доторкнутися до гравців, які тікають від нього. Ведучому заборонено ходити з м’ячем і кидати м’яч в гравців).


Подвійний крок


- Після пасу партнера.
- Пробігаючи поруч, взяти м’яч з рук вчителя, виконати кидок після подвійного кроку.
- Ведення, подвійний крок, замість кидка передача м’яча партнеру.
- Кидки в кільце в парах, трійках, четвірках після подвійного кроку.
- Передача в парі двох м’ячів в русі з подвійним кроком і кидком в кільце.
- Ведення, передача назад партнеру, який виконує подвійний крок і кидок в кільце.
- Змагання команд (гравці атакують різні кільця після ведення і подвійного кроку, рахуючи вголос командні попадання).

Добивання м’яча



- Передача м’яча в стрибку в парі, розташовуючись по обидва боки від щита.

- Підбір м’ячів в парі (гравці намагаються підібрати і закинути м’яч в кільце).
- Рухлива гра «Боротьба за м’яч» (гравці стоять в колах і передають м’яч один одному. Кілька провідних пересуваються між колами і намагаються перехопити м’яч. Той, хто спіймав м’яч, оголошує зміну кіл. Той, хто залишився без кола, стає ведучим).
- Рухлива гра «Позбудься м’яча» (гравців об’єднують в дві команди, які стають на різних сторонах майданчика, де знаходяться м’ячі. Завдання гравців – перекинути всі м’ячі на майданчик суперника).


Вправа для розвитку швидкості – Cупер човник




-Початкова позиція – на лицевій лінії під кільцем.
-Почніть переміщення до точки «А» в захисній стійці.
-Розворот і швидкий ривок від «А» до «В», увагу приділяємо мінімізації часу на розворот.
-Від точки «В» приставним кроком в захисній стійці переміщаємося на стартову позицію.
-Підстрибуємо і торкаємося до щита (або до кільця).
-Знову в захисній стійці переміщаємося до «С».
-Розворот і ривок від «С» до «D».
-Приставним кроком в захисній стійці повертаємося на вихідну позицію.
-Вистрибуємо і торкаємося до щита або кільця.


Вправа для тренування – Зигзаг







-Розташуйте 4 маркера, це можуть бути абсолютно будь-які речі: фішки, м’ячі, камені і т.п. Головне розкласти їх на одній лінії на відстані близько 3 метрів один від одного.

-Тепер станьте посередині між першим і другим конусом, відміряйте 3 метри в сторону і обов’язково поставте ще один маркер (Після цього всього потрібно буде поставити ще 3 маркера).

- Виконати ривок до першого маркера – потім в захисній стійці рухаємося вліво,  як доберетеся до маркера – приставним кроком в захисній стійці вправо









КОМПЛЕКС  ЗАГАЛЬНОРОЗВИВАЮЧИХ ВПРАВ:

 1.      В. п.- основна стійка. 1 - крок лівою (правою) ногою в сторону, ру­ки в сторони, прогнутися (вдих); - в. п. «видих». Те саме іншою ногою. Повторити 4-разів.

2.      В. п. стійка, ноги нарізно, руки на пояс, - поворот тулуба ліворуч, руки в сторони; - в. п.; 3 - нахил уперед, руками торкнути­ся підлоги (ноги не згинати); - в. п. Те саме в інший бік. Дихати довільно. Повторити 3-рази в кожний бік.
3.      В. п.- упор, стоячи на колінах. - ліву (праву) руку вгору, праву (ліву) ногу назад, прогнутись (вдих); - в. п. (видих). Те саме ін­шою ногою. Повторити 5-разів кожною ногою.
4.      В. п.- упор лежачи. - зігнути ногу, підняти назад (видих); в. п. (вдих). Те саме іншою ногою. Повторити 4-разів.

5.      В. п. - упор, лежачи боком, упор у підлогу лівою рукою (праву на пояс).- відвести вбік праву ногу; - в. п. Те саме іншою ногою. Дихати довільно.







6 клас.  Модуль "Баскетбол"    


             


 

1.Ранкова гімнастика кожного дня.
2.Виконати комплекс вправ загальної-фізичної підготовки (2-3 серії):
а) стрибки зі скакалкою- 22-32р.;
б) згинання та розгинання рук в упорі лежачи (хл.-від відлоги; д-від дивана)- 10-17р.;
в) піднімання тулуба всід з в.п. лежачи на спині, ноги закріплені- 14-24р.;
г) присідання на двох ногах – 24-34р. 
3. Згинання та розгинання рук в упорі лежачи.
4.Підстрибування вгору з упору присівши.
5. Читати правила техніки безпеки під час уроків з баскетболу
6.Читати історію виникнення баскетболу на Україні.

Вправи виконуються після руханки.

 1. Присідання; 
2. Вправа для розвитку литкових м'язів; 
 3. Піднімання тулуба у сід; 
 4. Нахили уперед з положення сидячи (гнучкість); 
5. Вправа для розвитку гнучкості.




КОМПЛЕКС ЗАГАЛЬНОРОЗВИВАЮЧИХ ВПРАВ:

1. В.п. (вихiдне положення) – стiйка: ноги нарiзно. Коловi рухи руками: 4 рази вперед i 4 – назад. Повторити 10–12 разiв.

2. В.п. – о.с. (основна стiйка), пальцi рук переплетенi за спиною. 1–2 – пiднятися на носки, енергiйно вiдвести руки назад до зведення лопаток (вдих); 3–4 – в.п. (видих). Повторити 10–12 разiв.

3. В. п. – стiйка: ноги нарiзно, руки в сторони. Повороти тулуба вправо–влiво, не вiдриваючи п'яти вiд землi. Повторити 20 разiв у кожну сторону.

4. В. п. – стiйка: ноги нарiзно. Почерговi нахили в сторони по одному разу. Нахил улiво: лiва рука за спиною рухається вправо, права рука над головою рухається влiво. Нахил вправо: права рука за спиною рухається влiво, лiва рука над головою рухається вправо. Повторити 20 разiв у кожну сторону. Дивитись прямо, тулуб не повертати.
5. Стоячи на однiй нозi, iншою виконувати вiльнi маховi рухи вперед–вгору – назад–вгору з максимальною амплiтудою, не доторкаючись до землi. Намагатися зберiгати рiвновагу. За опору не триматись. Поступово довести до 20 рухiв кожною ногою.






       

                                     



7 клас.  Модуль «Баскетбол»          



      

1.Ранкова гімнастика кожного дня.
2.Виконати  комплекс вправ загальної-фізичної підготовки (2-3 серії):
а) стрибки зі скакалкою -25-35р.;
б) згинання та розгинання рук в упорі лежачи (хл.-від     відлоги; д-від дивана)- 12-19р.; 
в) піднімання тулуба всід з в.п. лежачи на спині, ноги   закріплені 16-26р. ;
г) присідання на двох ногах – 26-36 р.
3. Техніка виконання,удари по м'ячу ногою на точність.
4. Техніка виконання,ведення м'яча.
5.Техніка виконання,зупинки м'яча внутрішньою стороною підйому.
6.Поєднання прийомів пересування з технікою володіння м'ячем.
7.. Відбирання м'яча, атакуючи суперника в умовах виконання ігрових вправ. «Закривання». Біг у повільному темпі.





Комплекс ранкових вправ для підлітків

Вправа 1

Вихідне положення: стоячи, ноги разом, руки вздовж тулуба.
Ходьба на місці з прискоренням. (вправу виконуємо 1 хвилину)

Вправа 2

Вихідне положення: стоячи, ноги на ширині плечей, кисті рук торкаються плечей.
На вдиху витягнути руки в сторони і прогнутися.
На видиху повернутися у вихідне положення.
(вправу повторюємо повільно 6-8 разів).

помірному темпі).

Вправа 4

Вихідне положення: стоячи, ноги разом, руки вздовж тулуба.
На видиху пружинно присісти і торкнутися підлоги руками 3 рази.
На вдиху прийняти вихідне положення. (виконуємо вправу швидко 8-10 разів)

Вправа 5

Вихідне положення: стоячи, ноги на ширині плечей, руки вздовж тулуба.
На вдиху нахилитися в праву сторону і одночасно опустити ковзаючим рухом по тулубу праву руку вниз, а ліву — підняти вгору. На видиху повернутися у вихідне положення.
Те саме виконати в іншу сторону. (повторюємо вправу в помірному темпі 8-10 разів)

Вправа 6

Вихідне положення: стоячи, ноги разом, руки вздовж тулуба.
На вдиху відвести праву ногу назад і поставити на носок, одночасно піднімаючи руки вгору. На видиху зробити мах правою ногою вперед, одночасно витягуючи вперед руки і торкаючись стопи. На вдиху зробити мах правою ногою назад і підняти руки вгору.

Вправа 7

Вихідне положення: стоячи, ноги широко розставлені, руки вздовж тулуба.
На видиху пружинно нахилитися 3 рази вперед, одночасно торкаючись підлоги. На вдиху прийняти вихідне положення.

 

Вправа 8

Вихідне положення: горизонтальне положення з упором на паралельно поставлені долоні витягнутих рук і пальці стоп.
Зігнути руки в ліктях під прямим кутом. Прийняти вихідне положення. (виконати вправу 6-10 разів)

Вправа 9

Вихідне положення: стоячи, ноги широко розставлені, руки на поясі.
Стрибнути і звести ноги разом. Стрибнути і розвести ноги. (повторити вправу 15-20 разів, дихання довільне)

Ця гімнастика дає більший ефект у поєднанні з бігом, плаванням, спортивними рухливими іграми на свіжому повітрі. Якщо дуже слабо розвинені м’язи плечового поясу або ніг, то можна поступово збільшити число повторів цих вправ. Для зміцнення м’язів ніг і тренування серцево-судинної системи, а значить сили і витривалості, рекомендується біг.
Головне, займатися регулярно і дотримуватися всіх рекомендацій. Також слід відрегулювати харчування.






8 КЛАС. МОДУЛЬ "Баскетбол"





1.Ранкова гімнастика кожного дня.
2.Виконати комплекс  вправ загальної-фізичної підготовки (2-3 серії):
а) стрибки зі скакалкою - 27-37р.;
б)згинання та розгинання рук в упорі лежачи (хл.-від відлоги; д-від дивана)- 13-25р.;
в) піднімання тулуба всід з в.п. лежачи на спині, ноги закріплені -18-28р.;
г) присідання на двох ногах – 27-37 р.
3. Спортивний режим і харчування юного баскетболіста.
4. Поєднання прийомів пересування з технікою володіння м'ячем.
5. Кидки м'яча однією рукою зверху в стрибку (хлопці); обома руками зверху (дівчата) з місця.     
6. Передачі м'яча у стрибку.

КОМПЛЕКС  ЗАГАЛЬНОРОЗВИВАЮЧИХ ВПРАВ:

1. В.п. (вихiдне положення) – стiйка: ноги нарiзно. Коловi рухи руками: 4 рази вперед i 4 – назад. Повторити 10–12 разiв.

2. В.п. – о.с. (основна стiйка), пальцi рук переплетенi за спиною. 1–2 – пiднятися на носки, енергiйно вiдвести руки назад до зведення лопаток (вдих); 3–4 – в.п. (видих). Повторити 10–12 разiв.

3. В. п. – стiйка: ноги нарiзно, руки в сторони. Повороти тулуба вправо–влiво, не вiдриваючи п'яти вiд землi. Повторити 20 разiв у кожну сторону.

4. В. п. – стiйка: ноги нарiзно. Почерговi нахили в сторони по одному разу. Нахил улiво: лiва рука за спиною рухається вправо, права рука над головою рухається влiво. Нахил вправо: права рука за спиною рухається влiво, лiва рука над головою рухається вправо. Повторити 20разiв у кожну сторону. Дивитись прямо, тулуб не повертати

5. Стоячи на однiй нозi, iншою виконувати вiльнi маховi рухи вперед–вгору – назад–вгору з максимальною амплiтудою, не доторкаючись до землi. Намагатися зберiгати рiвновагу. За опору не триматись. Поступово довести до 20 рухiв кожною ногою.




9 клас.  Модуль «Баскетбол»     



1.Ранкова гімнастика кожного дня.
2.Виконати  комплекс вправ загальної-фізичної підготовки (2-3 серії):
а) стрибки зі скакалкою - 30-40р.;
б)згинання та розгинання рук в упорі лежачи (хл.-від відлоги;  дів.-від дивана)- 13-30р.;
в) піднімання тулуба всід з в.п. лежачи на спині, ноги закріплені 20-30р.;
г) присідання на двох ногах – 29-40 р.
д)Виконувати вправи для корекції постави.
3. Повторити елементи техніки гри в баскетбол..
4. Читати правила техніки безпеки на уроках з баскетболу .
5. Читати історію розвитку гри баскетбол, повторити правила гри баскетбол.



ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
для перевірки теоретичних знань
з модуля «Баскетбол»

(дати 1 правильну відповідь)

1. Укажіть, на якій висоті розташоване баскетбольне кільце.

  • А - 2 м 95 см
  • Б - 3 м 05 см
  • В - 3 м 00 см

2. Скільки часу надається для виконання штрафного кидка:

  • А – час необмежений
  • Б – 3 с
  • В – 5 с

3. Чи можна замінити гравця, який бере участь у виконанні спірного кидка:

  • А – так
  • Б – ні
  • В – за рішенням судді

4. На яких Олімпійських іграх уперше було представлено баскетбол

  • А – на ХІ
  • Б – на ХІІІ
  • В – на ХХ

5. Коли був проведений перший офіційий матч з баскетболу:

  • А – 1892
  • Б – 1973
  • В - 1976

6. З якої відстані виконуються штрафні кидки

  • А – 5,25м
  • Б – 3,25м
  • В – 6м

7. Коли була заснована НБА

  • А - 1967
  • Б - 1937
  • В - 1976

8. Назвіть засновника баскетболу.

  • А - Нільс Хольгер
  • Б - Джеймс Нейсміт
  • В - Вільям Морган

9. Скільки секунд гравець може перебувати у штрафній зоні суперника:

  • А – не більше 3 с.
  • Б – не більше ніж 5 с.
  • В – необмежену кількість часу?

10. Коли були затверджені перші офіційні правила

  • А – 1894
  • Б – 1892
  • В - 1901
1 правильна відповідь - 1 бал
2 бали нараховуються, як БОНУСНІ!                                                                 


Стійки, способи пересувань, зупинки
Вихідні (початкові) положення і пересування гравця
     Вихідними положеннями, або стійками баскетболіста називають положення гравця, які він займає у момент підготовки до тієї або іншої дії. Для ведення гри баскетболіст набуває в. п., розташовуючи ступні ніг паралельно на ширині плечей або виставляючи праву або ліву ногу вперед приблизно на половину ступні. Ноги напівзігнуті, тулуб дещо нахилений вперед, руки зігнуті в ліктях. Маса тіла рівномірно розподілена на обидві ноги і злегка перенесена на передні частини ступні. Баскетболіст з м'ячем зберігає стійке положення так званої «потрійної загрози» і готовий миттєво розпочати пересування веденням м'яча у потрібному напрямку, виконати передачу або кидок у кільце.

Повороти  

Застосовують під час зупинки з метою укриття м'яча від суперника або для відволікаючих дій (фінтів) для подальшої атаки кошика. Існують два види поворотів:уперед і назад. Оскільки техніка поворотів уперед і назад є нескладною, її вивчають паралельно.
Техніка виконанняТипові помилкиШляхи усунення
1Під час зупинки двома кроками опорною вважають ногу, якою учень зробив перший крок(під час зупинки стрибком опорною може бути будь-яка нога)Відрив опорної ноги від підлоги. Ноги прямі, опорна нога на всій стопіДотримуватися півзігнутого положення ніг, на початку повороту стопа опорної ноги переходить на носок
2Опорна нога під час поворотів повинна мати контакт із поверхнею майданчика, а вільною ногою учень переступає уперед (поворот вперед) або назад (поворот назад)Ноги перехрещуються і втрачається рівновагаПовертання опорної ноги на носку чи на п'ятці разом із поворотом махової ноги
3При поворотах опора здійснюється на передній частині ступні опорної ноги, а переступання — широкими кроками вільною ногоюНедостатня амплітуда рухів. Недостатній поштовх маховою ногоюРівномірний розподіл маси тіла на півзігнуті ноги, під час повороту маса тіла злегка переносять на опорну ногу
4Для збереження рівноваги і кращого накривання м'яча, тулуб нахилено впередНемає укриття м'яча тулубомВиконання поворотів у парах: спочатку захисник діє пасивно, а згодом — активно
5Під час повороту носок опорної ноги розвертають в той бік, куди спрямовано носок махової ногиНемає енергійного поштовху маховою ногоюВиконання поворотів вперед і назад у швидкому темпі
Послідовність навчання:
1. Ходьба правою (лівою) ногою.
2. Повороти в різних напрямах за командою вчителя.
3. Поєднання поворотів вперед і назад у різній послідовності за командою або за умовним зоровим сигналом.
4. Повороти вперед і назад з довільними рухами рук (вперед, вгору, до тулуба тощо).
5. Поворот із м'ячем з умовним суперником.
6. Повороти з м'ячем у парі з «суперником».
7. Виконання поворотів у парах:спочатку захисник діє пасивно, а згодом — активно.

Передача м'яча

Передача м'ячаприйом, за допомогою якого гравець спрямовує м'яч партнеру для подальших дій. Існує багато способів передач м'яча. Двома руками:
від грудей, зверху (над головою); знизу однією рукою: зігнутою рукою зверху, прямою рукою зверху, прямою рукою збоку, прямою рукою знизу; стоячи на місці, під час пересування, у стрибку. Застосовують їх залежно від ігрової ситуації, відстані на яку треба передати м'яч, розташування або напрямку руху партнера, характеру і способу протидій суперників.
     Передачі м'яча, на відміну від багатьох інших прийомів гри в баскетбол, вимагають від гравця достатньо високого рівня розвитку сили рук. У протилежному випадку точно передати м'яч через увесь майданчик йому буде вкрай складно.
Орієнтовний комплекс вправ з набивними м'ячами
     Кидки, штовхання м'яча вгору і ловіння його стоячи, у стрибку, після поворотів на 180 і 360° Передачі м'яча з правої руки в ліву за спиною, з лівої руки в праву перед собою, не торкаючись тулуба.
В. п. — м'яч в руках за спиною. Нахиляючись вперед, кинути м'яч вгору і спіймати його.
В. п. — стоячи спиною до партнера. Прогинаючись, кинути м'яч через голову.
В. п. —те саме, ноги нарізно. Нахиляючись вперед, кидки м'яча між ногами.
Лежачи на спині, Кидки м'яча із-за голови.
Те саме, але кидок завершувати з нахилом вперед.
Передачі м'яча двома руками від грудей, знизу, збоку, із-за спини, із-за голови.


Передача двома руками від грудей
Техніка виконання. 

М'яч утримують двома руками на рівні грудей, руки зігнуті в ліктьових суглобах і вільно прилягають до тулуба. Для замаху руки з м'ячем відводять назад-униз, м'яч дещо опускають. Потім руками роблять обертальний рух знизу угору-вперед. Випрямляючи руки енергійним рухом кистей, м'яч передають у потрібному напрямку. Одночасно з передачею гравець може зробити крок вперед.

Вправи для навчання передач м'яча двома руками від
 грудей

1. Пересування широкими кроками з напівзігнутими ногами, тримаючи м'яч в руках на рівні грудей. Кожен крок завершувати випрямляючи ногу, що стоїть позаду.
2. Вправу виконують удвох. Перший робить крок і передачу м'яча, другий — приймає м'яч і робить крок назад (вправу виконують з напівзігнутими ногами).
3. Те саме з ударом об підлогу.
4. З відстані 4 м передача м'яча з ударом об підлогу за 30-40 см перед стіною і ловіння м'яча після відскоку від стіни.
5. Стоячи біля стіни, передача м'яча з ударом об стіну і ловіння його після відскоку.
6. Передача і ловіння м'яча з ударом об підлогу на відстані 7 м один від одного.
7. Перший передає м'яч з ударом об підлогу, другий — ловить м'яч, робить крок назад і пере¬дає м'яч двома руками від голови.
Типова помилка: в момент ловіння і передачі м'яча учні часто стрибають угору; перед ловінням м'яча сповільнюють рух.

Передача двома руками зверху
Техніка виконання. 

   Гравець утримує м'яч над головою обома руками. Руки зігнуті у ліктях, великі пальці спрямовані назад, інші — вгору. Передачу виконують за рахунок згинання рук і енергійного руху кистями.

Передача м 'яча прямою рукою зверху 
Техніка виконання.

    Під час передачі м’яч перебуває у руці на широко розкритій долоні. Рука зігнута в ліктів ому суглобі і піднята в гору, до рівня плечей. Друга рука підтримує м’яч. Для замаху руку з м’ячем відводять назад, тулуб повертають дещо боком уперед. Ліва нога стоїть попереду. Повертаючи тулуб гравець випрямляє руку з м’ячем у ліктьовому суглобі і швидко виносить її вперед. Кисть руки згинають і м’яч передають у потрібному напрямку. Цю передачу відпрацьовують на різні відстані в опорному і безопорному положені.

Передача м'яча прямою рукою знизу 
Техніка виконання. 

    М'яч притискають кистю до передпліччя. Гравець для замаху відводить руку з м'ячем назад, потім швидким маховим рухом виносить її вперед повз стегно, поступово розгинаючи кисть. М'яч скочують із пальців і посилають прямою рукою партнеру. Напрямок польоту м'яча регулюють розгинанням кисті. Якщо кисть розгинають передчасно, то м'яч полетить вниз, якщо розгинання затримати — вгору.

Передача м'яча зігнутою рукою зверху
Техніка виконання. 

   Під час передачі м'яч перебуває у руці на широко розкритій долоні. Рука зігнута в ліктьовому суглобі і піднята вгору, до рівня плечей. Друга рука підтримує м'яч. Для замаху руку з м'ячем відводять назад, тулуб повертають дещо боком уперед. Ліва нога стоїть попереду. Повертаючи тулуб гравець випрямляє руку з м'ячем у ліктьовому суглобі і швидко виносить її уперед. Кисть руки згинають і м'яч передають у потрібному напрямку. Цю передачу відпрацьовують на різні відстані в опорному і безопорному положенні.

Передача м'яча двома руками знизу
     Передачу двома руками знизу застосовують, коли суперник підійшов близько і не дає змоги виконати передачу зверху або у нападаючого нема часу на передачу іншим способом.
     У вихідному положенні гравець утримує м'яч перед собою, робить крок уперед і одночасно маховим рухом рук уперед посилає м'яч у потрібному напрямку, виконуючи активний рух кистями у момент, коли руки розташовані на рівні пояса. Таким способом передають м'яч партнеру на коротку відстань або безпосередньо з рук у руки.
Декілька порад щодо техніки ловіння й передачі м'яча:
• отримуючи м'яч, необхідно рухатись йому назустріч;
• м'яч потрібно тримати трішки вище поясу, намагаючись передати партнеру повз захисни¬ка, а не над ним;
• активні рухи зап'ястя і пальців рук надають необхідну хльосткість кидка;
• укриваючи м'яч, не потрібно витягувати руки з м'ячем;
• більшість передач варто спрямовувати вище пояс
у — приблизно на рівні грудей. Таку передачу легше прийняти;
• перш ніж виконати передачу, необхідно зробити ударний (початковий) рух, щоб на нього зреагував суперник, який намагається перехопити м'яч, а вже потім заключний (справжній);
• передачі повинні бути швидкими, точними, своєчасними, але не надто різкими;
• потрібно уникати поперечних, навісних і м'яких передач — їх легко
перехоплюють суперники;
• приймаючи м'яч, необхідно слідкувати за його польотом; завжди бути готовим до отримання пасу і ловіння м'яча;
• передачу партнеру слід робити лише в тому випадку, якщо він готовий її прийняти;
• слід показувати партнеру руками місце, що найбільш зручне для прийому м'яча.

11 клас модуль "БАСКЕТБОЛ"





1.Ранкова гімнастика кожного дня.
2.Виконати комплекс  вправ загальної-фізичної підготовки (2-3 серії):
а) стрибки зі скакалкою - 32-42р.;
б)згинання та розгинання рук в упорі лежачи (хл.-від відлоги; д-від дивана)- 13-35р.;
в) піднімання тулуба всід з в.п. лежачи на спині, ноги закріплені - 23-33р.;
г) присідання на двох ногах – 30-40 р.
д)Виконувати вправи для корекції  постави.
3. Читати правила техніки безпеки на уроках з баскетболу .
4.Читати історію виникнення баскетболу на Україні.
5.Читати правила гри баскетбол.
6.Ведення б/б  м'яча без зорового контролю. 
7.Техніка виконання штрафного кидка.

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

1.     Які дії гравця є порушенням правил?

а) захисник торкається м’яча в момент, коли м’яч після удару об щит цілком знаходиться вище рівня кільця

б) захисник торкається м’яча в момент, коли останній знаходиться на траєкторії спрямованій  в сторону щита і знаходиться вище рівня кільця

в) захисник торкається м’яча в момент, коли останній знаходиться на траєкторії, що знижується, і цілком вище рівня кільця

2.     Відмітьте основні технічні елементи гри в баскетбол, які потрібно розучувати вже на початковому етапі:

а) ведення м’яча

б) кидки м’яча в кошик

в) кидки в стрибку

г) зонний захист

д) передачі м’яча

е) індивідуальний захист

ж) техніка пересування м’яча

3.     У яких випадках застосовується правило 5 секунд у баскетболі?

а) під час виконання штрафних кидків

б) коли гравець знаходиться у зоні штрафного кидка

в) коли відбувається заміна гравців

г) коли гравець, володіючи м’ячем не виконує будь-яких ігрових дій

д) під час уведення м’яча в гру із-за бокових та лицьових ліній

4.     Які з наведених порушень правил є технічним фолом?

а) гравець дражнить суперника чи заважає йому стежити за грою, розмахуючи руками перед його очима

б) гравець затримує гру, заважаючи супернику швидко вкинути м’яч

в) якщо гравець йде на контакт з суперником не намагаючись зіграти в м’яч

5.     Команда не з’явилась на гру. Через скільки хвилин після початку гри зазначеного в розкладі суддя повинен призначити поразку цій команді:

а) 30 хв.

б) 5 хв.

в) 15 хв.

6.     На якій висоті знаходяться баскетбольні кільця?

а) 280см

б) 290см

в) 275см

7.     Гравець навмисне закинув м’яч у свій кошик. Чи є це порушення правил?

а) ні

б) так

8. Чи можна доторкатися до суперника рукою під час гри у баскетбол?

а) можна не залежно від ігрової ситуації

б) у жодному випадку не можна

в) і так, і ні  в залежності від ігрової ситуації

9.  Які дії є порушенням ведення м’яча?

а) ведення двома руками

б) у процесі ведення м’яч був підкинутий у повітря і гравець, відновив контроль над ним після того, як він упав на підлогу

в) м’яч був затриманий однією чи двома руками після чого гравець продовжив ведення

г) гравець котить м’яч по підлозі

10. Скільки хвилин перерв може брати тренер за одну гру в баскетболі?

а) у кожному періоді по дві в додатковий час перерва не надається

б) у кожному періоді по 1, а в четвертом по 2

в) у кожному періоді по одній                                                                

Домашні завдання та комплекси загальнорозвивачих вправ

для самостійних занять.

Вправи без предметів.

Для рук і плечового пояса. І. Піднімання рук уперед, угору, в сторони (одночасно, почергово І послідовно).

2. Згинання І розгинання рук з різних вихідних положень; зги­нання І розгинання рук у різних упорах.

3. Колові рухи руками в різних положеннях (руки в сторони, угору, до плечей тощо).

4. Махові І ривкові рухи руками в різних положеннях (руки перед грудьми, у сторони, угору та Ін.

5. Різноманітні пересування на руках у висах І упорах ( в упорі лежачи, у висах почерговим перехватом І одночасним поштовхом двох рук та Ін.).

6. Вправи на розслаблення рук І плечового пояса.

Для шиї і тулуба. І. Нахили голови І тулуба вперед, назад, убік з різних вихідних положень.

2. Повороти голови І тулуба наліво І направо.

3. Поєднання нахилів голови І тулуба з поворотами.

4. Колові рухи головою І тулубом.

5. Повороти тулуба в поєднанні з різними рухами руками І ногами.

6. Піднімання І опускання тулуба з положення лежачи животом на підлозі, лаві, колоді, коні тощо.

7. Піднімання І опускання тулуба а положення лежачи на спині (на підлозі, лаві тощо.

8. Вправи на розслаблення.

Для ніг. І. Присіди І напівприсіди на двох ногах І на одній нозі

2. Випади вперед, убік, назад І в проміжних напрямах.

3. Змахи ногами вперед, назад, убік.

4. Піднімання ніг з різних положень(стоячи, сидячи, лежачи!

5. Стрибки на двох ногах І на одній нозі, на місці І з пересуванням уперед, назад, убік.

6. Ходьба І біг у різноманітних варіантах, у різному темпі.

7. Вправи на розслаблення.

 

 Вправи на розслаблення.

1. В.п. - мапівнахил вперед (руки звисають вільно); Розгойдування вільно звисаючими рухами шляхом поворотів тулуба.

2. В.п. - ноги нарізне, руки вгору;

Мах руками вниз І назад І знову вгору з одночасним пружним півприсідом І нахилом тулуба вперед з послідуючим випрямленням (дії, як при стрибку з місця, але руки рухаються пасивно).

3. В.п. - руки в сторони, напружені долоні вгору;

1 - повертати руки в плечовому суглобі всередину (долонями донизу)

2 - передпліччя пасивно падає вниз.

4. В.п. - руки вгору;

Послідовне розслаблення І падіння зап’ястків рук, передпліч, плечей.

5. Розслаблене падіння голови вперед, назад, в сторони.

6. Розслаблені кругові рухи головою.

7. В.п. - нахил вперед прогнувшись;

1 - розслаблено нахил вперед-донизу, руки вільно падають вперед;

2 - В.п.

8. Стрибки на місці Із вільно звисаючими розслабленими руками.

9. В.п. - о.с.

Падіння прямого  тіла вперед І в останній момент виставити од­ну ногу у випад - розслабити плечовий пояс (руки вільно звисають вперед); те ж, але падіння тіла в сторони, виставляючи ногу в сторону

10. Підняти стегно двома руками (гомілка І стопа розслаблені), потім відпустити.

11. В.п. - стойка на одній нозі; Друга розслаблена нога виписує вісімки.

12. Стрибки на місці на одній нозі Із вільним розгойдуванням розслабленої другої ноги вперед І назад.

13. Стоячи перед партнером, слід образно уявити, що м’язи рук розслаблені. Потім партнер розгойдує ваші руки (тримаючи їх за кисті) 4-6р і на висоті змаху рук відпускає їх. Якщо руки "падають", як батоги, то це означає, що м’язи рук підкоряються довільному роз­слабленню.

14. В.п. - сидячи на підлозі, охрестивши ноги, руки долонями на ко­лінах, очі заплющені(щоб не було зайвих подразників).

Дихальні вправи.

Дихання "по колу". Дихайте Із закритим ротом через обидві ніздрі Образно уявіть, що вдих І видих виконуєте ніби через точку між бровами. Потім подихайте, подумки вимовляючи рахунок, на 1,2,3,4 - вдих, І на 1,2,3,4 - видих. При цьому образно уявіть, що вдих виконуєте по хребту вгору, а видих - від брів униз до пупка.

А тепер вдихніть (Із заплющеними очима) повільно і безшумно, ніби від великого пальця лівої ноги вгору до брів, І видихніть, ні­би від брів униз правим боком тіла до пальців правої ноги. Так ди­хайте 8-10 разів. Потім зверніть увагу на видих. Ви відчуєте, що під час видиху додатково розслаблюються м’язи рук, шиї, тулуба і ніг. Після певного  навику у вас під час видиху заявиться приємне відчуття тепла, яке ніби хвилею тече по руках, а потім І по ногах. Зазначимо, що під час подовженого видиху необхідно подум­ки вимовляти: Тепліють руки, тепліють ноги".

Ці вправи сприяють набуванню навичок довільного загального роз­слаблення м’язів, знімають надмірне нервово-психічне напруження.









Немає коментарів:

Дописати коментар